WWW - Uniwersytet Medyczny w Lublinie

4D in the Digitalization of Learning in Practice Placement

IV spotkanie 4D oraz I Multiplier Event

4th Transnational Project Meeting, Lublin (Poland), and 1st Multiplier Event
 

15 marca 2023 roku w Auli Collegium Novum Uniwersytetu Medycznego w Lublinie odbył się 1st 4D-Project Multiplier Event Determinants to introduce Mobile Technology in practice placement /I Konferencja upowszechniająca wyniki projektu 4D Uwarunkowania wprowadzenia technologii mobilnych do edukacji praktycznej. Projekt 4D (Determinants, Design, Digitalization, Dissemination) in Digitalization of Learning in Practice Placement ma na celu wprowadzenie technologii mobilnych w środowisku nauczania praktycznego, tworząc pomost między różnymi podmiotami zaangażowanymi w nauczanie w placówkach opieki zdrowotnej: opiekunami, superwizorami, nauczycielami oraz studentami. Projekt 4D koncentruje się na: identyfikacji kluczowych czynników i elementów umożliwiających wdrożenie technologii mobilnej w praktyce; zaprojektowaniu mobilnej aplikacji edukacyjnej; wspieraniu cyfryzacji instytucji uczestniczących w nauczaniu praktycznym; upowszechnianiu i wspieraniu cyfryzacji kształcenia praktycznego na uczelniach w Unii Europejskiej.

W 1st 4D-Project Multiplier Event uczestniczyli przedstawiciele wszystkich partnerów zaangażowanych w realizację projektu, a także władz instytucji goszczącej – Uniwersytetu Medycznego w Lublinie (Rektorzy UM: Prof. Wojciech Załuska, Prof. Kamil Torres, Dziekani Wydziału Nauk o Zdrowiu UM: Dr hab. Mariusz Wysokiński, prof. UM, dr hab. Agnieszka Bień, prof. UM, dr Wiesław Fidecki, prof. UM) oraz Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Lublinie, uczelni kształcących na kierunkach medycznych, lubelskich szpitali, koordynatorzy kształcenia praktycznego i praktyk zawodowych, nauczyciele akademiccy, opiekunowie zajęć klinicznych i praktyk zawodowych, jak i studenci kierunków nauk o zdrowiu i nauk medycznych.

Podczas wydarzenia przedstawione zostały główne założenia 4D w dygitalizacji edukacji praktycznej (Prof. Esther Cabrera, Dr. Carlos Martínez-Gaitero, Dr. Carles Garcia, TecnoCampus, Pompeu Fabra University, Mataró, Hiszpania), uwarunkowania i rekomendacje dotyczące wprowadzania technologii mobilnych do edukacji klinicznej (Prof. Beata Dobrowolska, Medical University of Lublin, Polska), ułatwienia, bariery i rozwiązania w procesie wprowadzania technologii mobilnych do edukacji klinicznej (Dr. Ariadna Huertas Zurriaga, Germans Trias i Pujol Research Institute, Barcelona, Hiszpania), potrzeby studentów oraz interesariuszy dotyczące wykorzystania technologii mobilnych w edukacji klinicznej (Prof. Dr. Stephanie Herbstreit, MME, University Duisburg-Essen, Niemcy), aspekty związane z współtworzeniem i współprojektowaniem aplikacji mobilnej dla edukacji klinicznej (Dr. Angela Fessl, Graz Technology University, Graz, Austria, Dr. Sebastian Dennerlein, University of Twente, Enschede, Holandia). Zaprezentowana została także aplikacja Learning Toolbox (LTB) (Raymond Elferink i Tamsin Treasure-Jones, Kubify, Holandia). W trakcie wykładu wprowadzającego wygłoszonego przez Prof. Fionę Timmins (UCD College of Health Sciences, Dublin, Irlandia) omówiony został aspekt dotyczący digitalizacji w edukacji praktycznej na podstawie doniesień związanych z badaniem wzorców i trendów w kluczowych czasopismach pielęgniarskich. Całość wydarzenia zamknęła dyskusja, w trakcie której uczestnicy spotkania wspólnie wymieniali poglądy oraz debatowali na temat możliwości implementacji praktycznych rozwiązań w nowopowstającej aplikacji mobilnej „4D Learning ToolBox”.  


W kolejnych dniach 16-17.03.2023 odbyło się 4th Transnational Project Meeting: Development: Pilot study preparation and Implementation, w którym udział wzięli przedstawiciele:

  1. Medical University of Lublin (Beata Dobrowolska and Agnieszka Chrzan-Rodak)
  2. TecnoCampus Mataró-Maresme (Esther Cabrera, Carlos Martínez, Carles Garcia, Carolina Gallardo, Marta Carceller, Anna Gabriel).
  3. Germans Trias i Pujol Research Institute (Ariadna Huertas, Cristina Casanovas).
  4. Kubify – Learning Toolbox (Raymonf Elferink and Tamsin Treasure-Jones).
  5. Graz University of Technology (Angela Fessl).
  6. University of Twente (Sebastian Dennerlein).
  7. University of Duisburg-Essen Faculty of Medicine (Stephanie Herbstreit, Daniela Mäker).
     

Podczas spotkania omówiono ostateczną wersję raportów stanowiących dwa z trzech rezultatów projektu 4D (Determinants, Design, Digitalization, Dissemination) in Digitalization of Learning in Practice Placement: „Key factors to introduce mobile technology in practice placement” oraz „Recommendations to ensure the introduction of mobile technology in practice placements settings”. Przygotowano założenia planowanych badań pilotażowych, w ramach realizowanego projektu 4D. Przeprowadzono również warsztaty dla uczestników, podczas których omówiono praktyczne aspekty dotyczące użytkowania aplikacji „4D Learning ToolBox”.

Spotkanie stanowiło okazję do wymiany spostrzeżeń, idei i opracowania dalszego planu prac nad wdrażaniem projektu.

 

Organizatorami Konferencji oraz spotkania był lubelski zespół projektu 4D: Beata Dobrowolska, Marta Szara, Agnieszka Chrzan-Rodak, Justyna Krysa, Jadwiga Klukow, Michał Machul, Magdalena Dziurka, Patrycja Ozdoba, Monika Gesek oraz Edyta Religa-Szuraj i Agata Byczyńska. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalendarz

Luty 2024

Pon Wto Śro Czw Pią Sob Nie
      01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29